Sorry!

Heeeeeeeeej!♥

Igår blev det ingen uppdatering här menmen

det var ju för att jag var på stallet o träffa folk :)

Sen så blev jag kvar o det slutade med att jag sov där!

Men vid 04:43 så ringer min syrra o säger att hon måste skjutsa hem mej eftersom Molly

hade rymt o jag måsta hämta henne eftersom ingen annan kunde....!

Så det var bara o packa ihop o åka hem medans alla andra sov,

hahah, vad dom ska undra vart jag har tagit vägen :P

Hahahha, busponny! :')

Det är tur att hon är söt kan jag ju säga!
Bara därför måste jag bjuda på en bilda på henne!

Min lilla plupp! ;)

Eftersom jag inte kunde somna om, såklart?!
Så satte jag mej med datan o tv:n :D

Vi får se om Emma kommer och rider Tequila vi 10 :)




Hilda!

Heeej!

Kände att jag bara måste skriva innan jag ska sova!
Sitter hemme hos Hilda nu och ska spendera natten här :)

När Emma hade cyklat hem åkte jag hit och vi åt sen
drog vi till Emma Berg och pysslade om hennes två ungponnyer
Julie & Missie! ;)
Julie var halt eftersom hon hade blivit sparkad av Emmas storhäst, Tille...
Men gud vad söta dom är!

Bild på Hilda & Missie! :)


Lite sent :S

Hej!


Lite sent inlägg men jag drog till Emma igår

när Elin hade åkt hem, och blev kvar där ett tag

sen så cyklade vi hem till mej eftersom jag hade övertalata

Emma att hon skulle rida Tequila

(bara för att hon är hästräddd!).
Vi red barbacka o Emma var livrädd ;)
Efter ett tag så gick vi ner till vattnet och jag och Tequila badade :)

Sen galopperade jag i en av uppförs backarna på ängen upp
till stallet :D
Jätte härligt!

SKa försöka fixa fram bilderna som Emma knäppte!

Senare kanske jag drar till Hilda! :)
Mer om det senare!
Här kommer en bild på Hilda och Tequila
sen i vintras!



Åsikt!

Hej!


Har kommit fram till att jag ska försöka ha olika

åsikts inlägg, minst ett i veckan :)

Då får ni veta vad jag tycker om olika saker!

Det kan vara allt mellen himmle & jord!

Så nu tänkte jag ha mitt första åsiktsinlägg! :)
Tänkte börja med starka bett, eftersom det är så många diskutioner om det!


Min åsikt om:
STARKA BETT!

Överallt på olika platser i världen så finns det hästar som går på fel bett,
oftast för skarpa!
Jag tycker alla hästar kan gå på alla bett,
bara ryttaren kan rida på det bettet!
Det är ofta det som är svårt...!
Nybörjare ska ha milt bett eftersom dom ofta "drar" hästen i munnen,
men samtidigt bör dom ha ett skarpare bett eftersom hästarna kan vara
för starka för dom!

Samma sak för erfarna ryttare!
Dom rider ofta på skarpa bett eftersom dom klarar av det,
men dom bör ha ett milt bett för dom borde kunna hantera hästen nutan massa skarpa bett!

Många sätter ett skarpt bett på hästen
men det är oftast då hästarna slutar lyssna och bara "larvar" sig,
eftersom dom inte gillar det skarpa bettet...

Jag vet många som skulle sätta ett skarpt bett eller hackamor
på min ponny medans jag rider på 2 delat...
vilket hon fungerar utmärkt på om man har en mjuk hand!
Medans vissa hoppar upp och tar i henne o hon bara bråkar..!

Vad säger det om skarpa bett?
Att det egentligen är ryttarens hand som är skarp/mjuk?!
Alla hästar KAN gå på milda bett...
iaf fall 9 av10!


Enligt mej iaf!

Ingen behöver ta åt sej
det här är bara min åsikt! :)


Duktig ponny!

HejjsanSvejjsan!

Det blev ingen kvälls ridning igår

så ist tänkte jag & Elin kliva upp as tidigt

typ vi 6 ist o rida då men det orka vi inte

utan sov till 10... ;)

Sen så red vi lite o hur gullig ponny har man inte då?

När Elin red o jag sprang en bit då kmr ponnyn i full galopp mot

mej o stannar när hon är brevid mej :')

Det är sånt som gör mej så glad,

bevisar för mej hur långt vi kommit!

Och nu ska allt ta slut?

Sen provade vi iaf att rida två på henne :)

Tror det var första gången nån gjorde det på henne,

men det märktes inte på henne! :)

Så duktig hon är!

Även att när vi skulle hämta henne i hagen så kom hon

små springande till mej :')

Bjuder på en gammal bild på Penny & Tequila!♥


Happyface!

Halloj!


Sitter här med Elin nurå!
När vi kom hem så beställde min pappa pizza,
så snäll som han är!♥

Sen spelade jag & Elin hästmonopol

i 3 timmar! :O

Och jag vann?!

Funderar på om vi ska gå ut o rida? (a'

Heheh, vi får se hur det blir! ;)

Tequila får stå för bilden! ♥



http://loov.blogg.se/

En blogg ni bara måste kolla!



Tågstation!

Tjena!  ♥


Sitter på tågstation i Delsbo, och har typ
as tråkigt!
Elin dissade mej nyss så jag sitter med en lite
scary kille...!


Passade på att sno en bild från datorn här ;)

Det blev inte ett jätte intressant inlägg,
men det blev ju iaf något! :D


Lite snabbt!

Hej!



Tänkte bara skriva ett lite snabbt inlägg nu!
Ska snart åka ner till Ede, Elin kommer &
hämtar mej så ska vi på nått tåg grejjs ;)

Men vi ska typ bara dit för sist det var så träffa vi två roliga
killar där o dom ska dit den här gången oxå! :D
För annars finns det ju inte så mkt att göra där :P

Haha!

Men när jag kmr hem så ska jag väll rida
men mer om det senare!

Just nu sitter jag o kollar på
SVAMPBOB

med min lillasyster! :')

Bara jag som älskaar barnpogram?! (a'


Mina djur!

Hej igen!

Nu tänkte jag berätta lite om djuren vi har! :)
Som sagt har vi 3 hästar,

  • Medina - ett anglo arab, f 93, storhäst, skimmel. 
  • Molly - ett gottlandsruss/welshponny, f 84, b-ponny, mörkbrun.
  • Tequila - en welsh ponny, f 01, c-ponny, fux.


Alla 3 på bild!

 

Sen har vi en katt, som heter Curis!
(uttalas kurris)



Och sen har jag en kanin, som heter La Luna!
Men hon kallas Luna ;)



Och det var alla våra djur!

Passar på att bjussa på en till
bil på Curis!


Om mej!

TjaaO!

Jag heter Elin och är en tjej på 14 år,
50 kg och 165 cm!

Jag bor på en gård i Delsbo, mittemellan Ljusdal & Hudiksvall.
På våran gård har vi 3 hästar, 1 kanin & 1 katt!
Mer om mina djur i ett annat inlägg!

Jag bor med min pappa Pär, och min lillasyster Marie!
Varannan vecka bor även min plastmamma här.
Jag har även en storebror & en storasyster
men dom bor inte här!

På fritiden rider jag, är med kompisar, lyssnar på musik
& bloggar!
(byter ofta blogg men ska försöka hålla mej till denhär nu! (: )


Jag är en ponny ryttare & tävlar lokalt i både hoppning
& dressyr! :D
Men nästa tävlingssäsong vill jag klättra i klasserna!

Det var väll det mesta om mej!
Snart kommer ett till inlägg upp om mina djur! ;)

Bjussar på en bild på mej medans!


Jag och SweetTilly!

Ni ser inte så mkt av mej men ändå! >.<



Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0